chanelochjulia.blogg.se

En blogg om bakning,skola, vår vardag & mycket mer!

Språkval i sexan

Publicerad 2016-02-12 20:27:46 i Allmänt, Skola, chantelle, personligt,

Tja tja bloggen! ( det känner ni igen va?)
Idag så pratade vi om språkvalet vi ska göra i skolan. Det finns tre moderna språk vi får välja mellan utöver svenska och engelska! Så man får välja spanska, franska eller tyska. Det språk jag vill lära mig är franska! Skulle tycka det var jättecoolt att kunna prata franska när dessutom mitt namn är franskt hihi
Men jag vet sedan tidigare att franska är det lite svårare språket med dess annurlunda uttal. Spanska sägs ju vara lite lättare att lära och det språket har ju båda mina systrar valt så då skulle ju de kunna hjälpa mig om jag behövde det. ÅHHH har alltid haft beslutsångest. 
 

Och nu när vi ändå är inne på ämnet har jag en fråga till er, stavas språk med stor bokstav? Alltså stavas det:
Jag ska nog välja Franska
eller
Jag ska nog välja franska
Är det någon som vet så skulle jag vara evigt tacksam om du ville kommentera det! Vet inte varför men stavning och grammatik har alltid på nåt sätt typ intresserat mig. Andra gillar fotboll och jag gillar grammatik & stavning... hahhaahhahaahah XD
 
/Chantelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Chantelle & Julia

Välkommen till vår blogg! Vi är två tjejer från Stockholm som heter Chantelle och Julia. Här får du följa vårt vardagsliv, motgångar såsom framgångar. Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela